Предлагаме на вашето внимание една разработка на колегите вюъри зад Океана, която добре илюстрира приложението на метода „Дистанционно наблюдение“ (Remote Viewing, RV) за работа по енигматични цели.
Темата е небезизвестният на всички иманяри Дъбов остров, още срещан като остров Оук. През 1795 г. 16-годишният Даниел Макгинс се отправя към острова на риболовна експедиция, но когато слиза там, на една поляна открива стар дъб, носещ следи от неестествени белези. Предполага се, че те са причинени от система от въжета, използвана за спускане на материали в шахта, която се намира до дървото. Вдлъбнатината с диаметър около 4,8 метра била ясно видима. Още на следващия ден Даниел Макгинс се връща на острова, придружен от двама приятели – Антъни Воан и Джон Смит. Снабдени с кирки и лопати, те се заели със задачата да открият съкровището. Когато трите момчета започват да копаят, те виждат, че по гладките глинени стени на земята все още има следи от кирки. Вълнението им нараства, когато на дълбочина от 1,2 метра попадат на пласт от плоски камъни. Под тях откриват дъбови трупи на интервали от 3, 6 и 9 метра. Тогава осъзнават, че ще са им необходими по-сериозни инструменти и си тръгват, заричайки се да се върнат и изровят съкровището.
Стъпват обратно на острова 9 години по-късно. „Проектът“ им вече има финансова подкрепа от местен бизнесмен, което осигурява и работна ръка. Разкопаването на съкровището започва сериозно, като всички работят срещу дял от златото, ако и когато го намерят. На дълбочина 12 метра, 15,2 метра и 18,2 метра са открити още дъбови трупи, като към тях имало кокосови влакна. На дълбочина 21,3 метра те попадат на платформа от обикновен дъб, последвана от още дъб, но запечатан със замазка на дълбочина 24,4 метра. За голямо вълнение на всички на 27,4 метра е открит камък със символни знаци, който очевидно не е част от скалите в Нова Скотия. Всички вярвали, че са на път да открият съкровище на пирати.
Групата прави кратка почивка за уикенда и в понеделник се връща на острова, нетърпелива да открие съкровището, но шахтата е залята с морска вода. Всички опити за изпомпване и извличане на водата се провалят, в резултат на което шахтата поддържа постоянно ниво на водата на 10 метра от повърхността. В тази ситуация копаенето става невъзможно и проектът е прекратен за една година. Всички работници се връщат в своите ферми и с нетърпение очакват да продължат търсенето през пролетта.
Впоследствие се решава да се прокопае отделна шахта до първоначалната, за да може водата да премине в нова камера. Тази идея се оказва лоша, защото стените на новата шахта се срутват и копачите едва спасяват живота си. Оригиналната шахта остава наводнена до ниво 10 метра от повърхността.
Всички започнали да се отчайват от несполуките, вярвайки, че природата ги е победила. В крайна сметка, те се отказват и приемат, че съкровището е извън обсега им – чувство, което мнозина ще изпитат в бъдеще, дори с помощта на металотърсачи и радари.
В следващите години безчетен брой ентусиасти се опитват да достигнат до съкровището, копаейки все по-дълбоко. Откриват се два странични тунела към брега, вентилационни шахти… На мястото загиват хора и започват да се носят слухове за проклятието на златото. Откриват се части от метални предмети, сандък с цимент и парчета от стар пергамент, но съкровище така и не е намерено. Очевидно е, че мястото не е случайно и „ямата с парите“, както започват да я наричат, има специфично изградена конструкция, но и до ден днешен (над 225 години по-късно) не е ясно какво е заровено там. Появяват се много теории, като най-популярна е тази, че ямата е изкопана от капитан Кид1. Друга разпространена теория, свързана с пирати, е тази за Едуард Тийч „Черната брада“, който казва, че е заровил съкровището си там, „където никой освен Сатаната и аз не може да го намери“. Носят се още слухове, че това е мястото, на което са заровени тайнствени Шекспирови ръкописи, бижутата на Мария Антоанета и дори Светият Граал или кивота.
Интересна перспектива към „съкровището“ на Дъбов остров можете да откриете в следговора към книгата на Издателство „Паралелна Реалност“ – „Долината на златните тронове и пергаментът на Падмасамбхава“, издадена през май 2023 г. Освен това в книгата е представен огромен контекст по отношение окултното значение на златото за Планетарния дух и ролята му в земното митотворчество, което сме сигурни, че ще е изключително вълнуващо четиво за всички приключенци по душа. На стигналите до края се разкрива и специалният „бонус“ – смислова архетипна карта на златото 🙂
А сега ви оставяме с анализа на колегите вюъри, който е публикуван през 2014 г. в списание Eight Martinis. Негов автор е Джон Ноулс, вюър и групов мениджър в Applied Precognition Project (APP). Той е бил също така и вюър и инструктор координатор в RV групата TransDimensional Systems (2000-2003), както и вюър и мениджър проекти за RV групата Aurora Remote Viewing Group (2006-2010).
***
Дистанционното наблюдение се среща с мистерията на Дъбовия остров
от Джон Ноулс
Двеста годишната мистерия на Дъбовия остров в Нова Скотия продължава. Изкушението да бъде открито това, което бездънната „яма за пари“ и изкуственият плаж в съседната местност Залива на Смит навярно крият, не затихва. Дори в момента тече риалити шоу по History Channel – Марти Ладжина, който притежава компания за сондажи, е инвестирал милиони в проучване на Дъбовия остров, използвайки най-модерна технология най-вече защото брат му е обсебен от тази история още от детството им. Естествено, Марти Ладжина се надява да открие нещо с голяма стойност, за да оправдае усилията си.
Участвал съм в шест RV проекта, касаещи „ямата за пари“ на Дъбовия остров. Тези шест проекта дадоха невероятната възможност да се провери какви данни получават различни таск мастъри2 (петима) и голям брой вюъри (тридесет и седем) за една и съща цел – мистерията на Дъбовия остров.
Една от целите на тази статия е да даде представа на начинаещите в RV за възможностите и ограниченията на дистанционното наблюдение, вида данни, които се извличат и резултатите от различни методи на наблюдение. Тук вмъквам също така историческа информация за Дъбовия остров – включително различни теории и отрити артефакти. С такъв голям брой вюъри, многобройни експедиции за търсене на съкровище в продължение на повече от 200 години и огромно разнообразие от открити артефакти, една единствена статия не може да отдаде дължимото нито на RV сесиите, нито на всички подробности от загадката на Дъбовия остров. Вместо това, моля ви да разглеждате тази статия като най-общо въведение към срещата на дистанционното наблюдение с нестихващата сага за Дъбовия остров.
Най-напред, какъв метод трябва да се използва при работа с такъв широк набор от сесии? Има няколко метода, които се прилагат в RV анализа. Ето четири от тях, без те да се изключват взаимно.
· Сравняване на думи и скици от сесиите от анализатор, който знае каква е целта, или от някой, който не знае – в първия случай изводите се правят въз основа на това какво се знае за целта и какви са данните в сесията.
· Изброяване на всички думи, които подходящо описват целта, както и такива, които не ѝ съответстват. Установява се процентното съответствие между думите в сесията и думите, които пасват на целта и въз основа на това се прави извод.
· Използване на електронна таблица с категории за анализ на данните от сесията. Данните от сесията се въвеждат по категории и се напасват към това, което се знае за целта.
· Използване на база данни, която съдържа коефициенти на точност на вюърите за категориите данни.
Нямам достъп до база данни с коефициенти на точност за 37-те вюъра, което елиминира тази последна аналитична категория.
Не намирам метода с броене на думи много убедителен за настоящата цел, а вероятно и за повечето типични RV цели. Има няколко причини за това.
Първо, около една трета от данните в дадена RV сесия може да пасват на която и да е цел просто по случайност: червен, прав ъгъл, крива, голям и т.н.3
Второ, ако вземете изолирани думи, може напълно да пропуснете първоначалния смисъл, който само контекстът може да даде. Например, вюърът е написал „коси“. Дали става дума за човешка коса, за инструмента за рязане на трева или за самия глагол? Ако вюърът е написал „Жени с дълги коси“ вече знаем кое от значенията на думата е имал предвид.
Трето, един единствен вюър може да се окаже прав срещу останалата част от екипа4. Данни на 5-има вюъри сочат, че целта се намира в североизточната част на страната. Данните на един вюър показват, че целта е в Аляска. При разкриване на целта се оказва, че това е глетчер в Аляска.
Четвърто, няма как да знаете дали думата е използвана буквално или метафорично – особено ако не познавате стила на конкретния вюър. Все още няма разработена типология на вюърите, но някои от тях извличат солидни, буквални данни, други са метафорично или символично ориентирани, трети са концептуални вюъри. Освен това, един и същи вюър може да добие няколко различни вида данни в една и съща сесия.
В този анализ, обхващащ множество проекти, използвам електронна таблица на Excel, в която извадки от сесиите на вюъри са въведени в графи с различни категории: най-общи впечатления от територията и конкретното място, структури/предмети/форми, цветове, звуци, движения/енергии, живи форми и т.н. Данните от сесиите са групирани по отделно за всеки проект.
Проектите и заданията към тях са изброени по-долу. На вюърите е даден само референтен номер на целта (TRN)5, освен където е отбелязано друго. В различните проекти TRN са с определени и различни презумпции. Вюърите не знаят нищо за самата цел. Те са посочени с псевдонимите им или с техните съкратени форми.
TransDimensional Systems training project6
Таск мастър: Jon
Вюъри: Bin, BOX, Fox и Lap
Задание: „Ямата с парите“ на Дъбовия остров, Нова Скотия
Вюърите трябва да се фокусират върху това как е конструирана ямата и от кого.
BD (самостоятелна сесия) – 2004 г.
Таск мастър: BD (“Self-tasked, self-initiated, hugely frontloaded” (вюърът сам инициира проекта, сам изготвя заданието и работи силно фронтлоудед7)
Задание: От къде е дошло златото? (и други задания)
Phoenix Yahoo Group - май 20058
Таск мастър: Jon
Вюъри: Mrs. Bun, Athena, TimeLord
TRN: 3488 219 Brinda and Ranu
Задание: Ямата с парите на Дъбовия остров, Нова Скотия. Как е направена и кой я е направил.
TRN: 3193 Clof
Задание: Обектът (обектите), които са поставени на или близо до дъното на ямата с парите, Дъбовия остров, Нова Скотия, и за които е конструирана ямата.
Sirius Yahoo group - октомври 2005:
Таск-мастър: Damien
Вюъри: Ear3, Mrs. Bun, Liz
Задание: Опишете ямата с парите на Дъбовия остров и нейното първоначално състояние.
TKR Dojo Mission - февруари 2005 Money Pit Island
Таск мастър: Benton
Вюъри: 14
Указания: Опишете фокуса на фотографията по времето, когато тя е направена.
Психично намерение: Какъв е произходът на ямата с парите на Дъбовия остров, показана на фотографията? Опишете първоначалното създаване на ямата и нейното предназначение.
Фийдбек (обратна връзка): Кратко изложение и една снимка.
TKR Dojo Mission - януари 2012 г. Money Pit Island
Таскмастър: LD
Вюъри: 13
Указания към заданието: Изпълнете Психичното намерение.
Психично намерение: Опишете първоначалното предназначение на конструкцията на „ямата за пари на Дъбовия остров“.
Фийдбек: Обширен писмен текст плюс снимка.
Ще започна и ще отделя по-голяма част от вниманието си на най-ранния проект, този, за който написах анализ като начинаещ аналитик за TDS през 2001 г. Това е ревизирана версия на текста.
A. КОЙ Е ПОСТРОИЛ ЯМАТА
НАБЛЮДАТЕЛ/НАДЗИРАТЕЛ:
Вюърът Lap говори за висок човешки субект, наблюдаващ процес, който започва и спира в дъговидна структура. Това е процес, който трябва да бъде наблюдаван. Субектът е скован и пестелив в движенията на тялото си, строг и суров. Държи краката си прибрани, а ризата му е затъкната в панталоните. Погледът му е празен. Вероятно носи униформа, подобна на сержантска. Субектът е странен, все едно е „чужденец“. Чува се подобен на мантра звук, който е мелодичен. Има необичайно съзнание, вероятно свързано с парапсихичните елементи на сцената. Издават се нареждания („все едно ги изкрещява“) или от високия човешки субект, или от някой друг.
Въюрът BOX описва голям централен субект, който е с етнически черти, маслинова на цвят кожа и с бръчки. Той е този, който „забърква кашата“ и „разбунва духовете“. Субектът е трудно определим, „хлъзгав“, не може да му се има вяра. Тя отбелязва, също така, че нещо се наблюдава или надзирава.
Вюърът Fox също описва централен субект. Този (женски) субект носи свободни дрехи и си почива, облегната на гръб, или мисли. Субектът се намира отвън, подобно на спящата дама в планината Тамалпаис (Забележка: в района на Бей, Калифорния). Има облаци. Най-изненадващото е, че субектът лежи близо до голям кръг, в който се намира заоблен обект, свързан с централен енергиен процес, на който Fox отделя голямо внимание. Този процес ще бъде описан по-нататък.
Нямаме никакви исторически данни кой е построил „ямата с парите“, но като се имат предвид мащабите, най-вероятно е имало ръководител или надзирател (или няколко от тях), които са ръководели работниците. Данните дотук говорят за централен субект, който наблюдава, не е активен и надзирава и/или се намира в близост до мащабен енергиен процес.
Обърнете внимание на сходството в тези рисунки при трима различни вюъри на (предполагаемо) централен субект:
Един мъж, стоящ изправен, с ръце отстрани, като двама от вюърите споменават и рисуват униформа.
РАБОТНИЦИТЕ:
Вюърът Bin описва няколко субекта във вътрешността на обект. Този обект много наподобява капсула, намираща се вътре в солидна, тръбовидна структура (заключава9, че това е нюйоркското метро). Субектите са подредени в редица един зад друг по протежение на централна вертикална тръба. Те са „скупчени вътре заедно, спускат се напред, биват транспортирани“. Всички носят дърва.
Bin обозначава един от тях като роб и по-късно говори за „кораб с роби“. Определено е възможно роби да са изкопали ямата. Ако пирати са заровили съкровището (една от теориите), възможно е те да са имали роби, които да свършат работата. Също така е възможно това да е била някакъв вид официална или голяма частна експедиция, в която да са били използвани роби (виж данните по-долу).
Б: КОНСТРУКЦИЯТА:
Вюърите имат солидно количество поразителни данни за енергия, свързана с голяма, направена от човека, конструкция, която е съотносима към това, което е известно за структурата на ямата за пари.
„Ямата за пари“ е кръгла и няколко скици на вюъри (не само от този първи проект) имат силни индикации за това:
Вюър Bin описва приличащо на пещера закрито пространство. Той рисува хоризонтален разрез на структура, подобна на тези, които се използват за построяване на тунел под морето или за пробиване на тунел на метрото. Използва фразата „като при пробиване на дупка“ и описва структурата като „голяма, тръбовидна, закръглена, изгребана, тежка, подобна на стена, като метро“. Конструкцията е солидна. Солидна като направена от дъбово дърво.
Той говори повече от веднъж за „подово покритие“. „Ямата за пари“ е представлявала кръгло образувание в земята. На всеки 10 метра в посока надолу е имало слой от дървени греди, трева/бурени и/или други материали. И така до дълбочина 100 фута10. За 17-и или 18 век това е означавало голямо копаене. Щом някой достигнел до определена дълбочина, твърди се, че водата нахлувала и наводнявала дупката. Говори се, че това е било така и при по-късните експедиции, но мястото е разрушено от широкомащабно разкопаване в продължение на повече от два века – една от експедициите дори успява да отстрани 10-футовия11 горен слой на целия район! Твърди се, че са открити две отделни подземни трасета до близките плажове, чиято цел е била да залеят с вода дъното на ямата и да осуетят усилията на опитващите се да стигнат до предполагаемото съкровище. Това е представлявало още едно неимоверно начинание – да се прокопаят 500 фута12 от плажа на Залива на Смит до ямата, при това дълбоко под земята.
По-нататък Bin рисува нещо, което изглежда и звучи като голяма дрелка. „Като пробиващо дупка, кръгло, въртящо се, подобно на колело, на спица, солидно, монтирано върху нещо“. Върти се и чуваме как се втурва напред и се забива тежко. Bin описва прилив на течност, вода, вълнообразно движение, което се движи през нещо. Lap и Fox също описват движение нагоре и надолу, енергиен процес с дъговидна траектория. Енергийният процес на Fox се намира в средата на голям кръг, който нейният субект наблюдава, полегнал на земята наблизо. Bin изобразява някои от работниците вътре в капсула, обект, който може да се спуска в земята.13
Вюър BOX „заковава“ строителната площадка. Тя говори за подземен тунел, „миньорска шахта“. „Хоризонтална и вертикална“ (гредите са поставяни хоризонтално на всеки 10 фута надолу във вертикална шахта), „дървена, покрита, тъмна, стара, груба, кафява, мокра или влажна, изгнила, зловонна“. Нещо се издига отдолу (вероятно така вюърът предава излизането на мръсотията на повърхността).
Lap рисува кръгъл контейнер с квадратен обект вътре, който съдържа един или няколко субекта. Те са млади и стари. Като на някакво пътуване са, движат се в полукръг. Има придвижване нагоре и надолу. Тези субекти са развълнувани, докато наблюдателят е спокоен и неподвижен.
Fox говори за силно усещане за създадена от човека енергия: движение нагоре и след това обратно надолу (описанието е сходно с това на Lap). Извършва се работа: „всички работят заедно като един“. В центъра се събира енергия. Нещо „се използва като инструмент“. В този контекст се появяват и думите „скала“ и „опасен“.
И четиримата вюъри описват широкомащабен процес, включващ работа, свързан с движение нагоре и надолу. Някои от тях са категорични, че става дума за работници, които пробиват голяма дупка в земята.
Интерлюдия към историята:
Що се отнася до това, което е заровено, повечето автори и изследователи вярват, че е съкровище. Защо иначе да се правят всичките тези усилия? Когато една от ранните проучвателни групи достигат, копаейки, до това, което считат за дънния слой, продължават още малко надолу и закачат парчета метал с върха на дрелката, изваждат ги и предполагат, че са от съкровище. Те, обаче, не са били в състояние да извадят това, което се е намирало отдолу, и никакво съкровище не е било открито – или поне открито и удостоверено като такова.
Темата за нещо скрито и заровено, както и действителните думи „съкровище“ и „злато“ са огласени от BOX. В допълнение, трима вюъри установяват метал. И това се получава въпреки че заданието е фокусирано върху конструкцията и кой е отговарял за нея, а не върху съкровище. Често пъти вюърите представят такава значима информация, тъй като наблюдаваната сцена и заобикалящата я среда са много по-богати на данни, отколкото предполага заданието.
BOX получава множество данни за друг значим мотив: „тъмно синьо, под вода, под морето, пенест, мирис на солена вода, черна вода, плаващ“, „зад нещо“. Както беше отбелязано, ямата е конструирана така, че точно когато копаещите приближат дъното, морската вода нахлува и я залива, предполагаемо през два канала, свързващи я към близкия плаж. Тези два канала не са открити веднага и е било наистина доста трудно да се изкопаят и проследят. Пълната им дължина и разположение убягват на търсачите повече от 200 години. Просмукващата се морска вода е преобладаваща тема в историята на ямата.
Обобщаване на данните относно метода на конструиране на ямата:
Изглежда работниците са се спускали надолу в ямата в някакъв вид средство за придвижване. Били са натъпкани там. Били са развълнувани. Работата е била опасна. Имало е усещане за бързане. Били са натъпкани в малък обект, който се е изкачвал и слизал многократно. Използвана е много енергия. Данните също така предполагат, че когато са се изкачвали до върха, са виждали ярка светлина, а думата „тъмно“ се появява повече от един път в данните, свързани с кръглата структура, предполагаемо когато са били дълбоко в ямата. Възможно е да са използвали, наред с други инструменти, голяма дрелка, която се е движела по кръгова траектория, за да изважда пръстта.
Повече за това кой я е направил:
Има допълнителни данни, които предполагат, че ямата не е изградена от пирати, а навярно не и от роби. Сесията на Bin доста накланя везните в тази посока (въпреки, че и при него има „роб“ и „кораб с роби“). По отношение на групата работници той описва „покланящи се на някого“ „Да живее кралят“, както и „търчи наоколо“, „пътуване към дома“, „ключ за града“. Това предполага правителствено или голямо частно начинание – намеква се, че работниците и надзирателят (надзирателите) ще се върнат в крайна сметка у дома, един или няколко индивида ще се поклонят на краля и някой ще получи ключът към града.
При Bin няма централен наблюдаващ субект, но пък има „инвестиран капитал, скъп“, което предполага по-скоро официална експедиция, отколкото пиратско начинание. Също така, надзирателят от данните на Lap (които са най-детайлни) не изглежда да е пират. Облеклото и държанието му съответстват на военен или друг вид служител.
Тези данни подкрепят теориите, че някое правителство или негови основни поддръжници са заровили нещо дълбоко под Дъбовия остров. Една от тези теории е, че Франсис Бейкън е заровил оригиналните ръкописи на Шекспировите пиеси, които самият той е написал, така че някой ден истината да се узнае. Нейните поддръжници цитират писма на Бейкън относно консервиране на ръкописи с живак. Тази идея отива твърде далеч, въпреки че е открито парче от пергамент дълбоко в ямата с парите. От друга страна, ако това е било голямо правителствено начинание, измежду кандидатите биха били английски, френски или испански кораби. Има привърженици на идеята, че може да е замесена всяка от тези нации.
И така, определено имаме данни, някои от тях доста изненадващи, които са в съответствие с това, което е известно за структурата на самата яма за пари. Нямаме категорична информация за това кой е построил ямата, но, както и по-горе, данните подсказват за двама основни кандидати, които също пасват на историческия контекст:
1. Пирати.
2. Официални служители или частна експедиция, включваща английски, френски или испански кораби.
Нека сега да погледнем коментарите на вюър BD по неговата самостоятелна сесия, която той е изпълнил фронтлоудед.
Спомням си, че много се изненадах от незабавната поява на рисунка на църковната фасада на „испанска мисия“. Тя се появи на ранен етап във всичките ми сесии. Имам може би две или три сесии по тази цел, но мисля, че само една от тях беше пълна.
Друго нещо, което си спомням отчетливо, е когато работих по заданието „Откъде идва златото?“. Имах рисунка на планини и дупки в планините. Това ме озадачи и раздразни, тъй като естествено ми се щеше да получа като отговор нещо от рода на пирати или кралят на Англия. Но тогава ме осени идеята, че RV процесът е напълно неутрален и че съм получил реалния отговор на моя въпрос. Тоест – златото е дошло от дупки в планината, глупак такъв! Когато доизгладих въпроса си, получих и останалото, доста подробни данни, може би дори твърде подробни. Мащабна операция по изкопаване на златото е била организирана от висок бял мъж, облечен целият в черно, с шапка и обувки, много съсредоточен и напрегнат. Той е надзиравал голям брой голи или полуголи потящи се мъже, които бутат и дърпат плъзгащи се колички надолу към брега към кораб, който ги очаква, или по-скоро три кораба.
На Дъбовия остров е имало три дупки, всяка предназначена за един от корабите. Зная, че това също противоречи на възприетото мнение. Единият от корабите е бил разглобен заради дървения материал, който е използван за различни цели на острова по време на изграждането на ямите. Това е било наистина мащабна операция, която обаче е извършена много систематично. Но аз наблюдавах само една от ямите и не зная защо не „видях“ другите две, ако наистина са били три. В тази яма „открих“ златни кюлчета, които обаче изглеждаха много големи и много груби, не гладки и лъскави. Също така, няколко златни монети, златни вериги с различни размери, което ме озадачи. Както и обработени златни артефакти, като например свещник.
От голям интерес за мен, отново в противоречие със стандартната идея какво има там долу, бяха няколко вързани книги, на пръв поглед от пергамент. Всички тези неща се намираха под вода, между другото, солена вода. Пергаментът беше станал много груб на пипане и се „усещаше“ като рибешки люспи, очевидно защото е стоял потопен във вода толкова дълго. На листите имаше нещо, написано с червено и черно. Листите бяха набръчкани някак вълнообразно, очевидно отново поради контакта с водата.
Видях картина на моряк на един от корабите как отпътува на север от бреговете на Аржентина или Бразилия на път към Дъбовия остров. Беше във възторг от хубавото време, вятъра и мисълта, че той и колегите му са „извадили късмет“. Беше много, много горд. Това беше най-обикновен моряк, а не офицер или служител, или някоя голяма клечка. Останах с общото впечатление, че Дъбовият остров е проект под ръководството на Католическата църква, вероятно испанската групировка, а не самият Папа, и че те ограбват краля на Испания, който не е успял да плати дължимия десятък на църквата. Така че нямаше никакво чувство на вина, по-скоро усещане, че нещата се поставят на местата им, тотално прецаквайки краля и неговите хора.
Напълно осъзнавам, че почти нищо от това не пасва на възприетите теории за Дъбовия остров… бих заложил няколко долара, че частта с „испанската мисия“, ако не друго, в крайна сметка ще се окаже вярна.
Както беше отбелязано, BD е правил сесии фронтлоудед. Тоест той е знаел каква е целта преди да направи сесия. Освен това сам анализира данните си. Това не е обичайният начин за правене на дистанционно наблюдение и в действителност на него не се гледа с добро око. Но трябва да се вземе предвид, че BD е един от малкото хора, интензивно обучени от Инго Суон, „Бащата на RV“, и е напълно завършен вюър.
Сравнете двата анализа и обърнете внимание на съвпаденията, особено на операцията по копаене/извличане на злато, надзирател и работници, които строят шахтата. Тук имаме два напълно отделни RV проекта, без никой от тях да знае за другия, които дават сходни данни. Това не е пълно съответствие, разбира се, но сходствата не могат да бъдат приписани на случайността.
Втора интерлюдия – Какво наистина се знае за „ямата за пари“?
Преди да продължим с другите RV проекти, нека да направим пауза и да видим какво „наистина знаем“ за „ямата за пари“.
Много неща се твърдят за ямата, не само теориите, които отиват твърде далеч – от съкровището на Капитан Кид, ръкописа на Франсис Бейкън, Светия Граал, масонски ритуали, съкровище, заровено от французи, идващи от главното им селище в Луисбург или от англичаните. Но какво действително е открито в ямата или в близост до нея и може да бъде проверено?
Цилиндрична шахта в земята – ямата за пари
Няма съмнение, че на Дъбовия остров е имало кръгло хлътване в земята, което е привлякло внимание. Дори скептиците признават, че то е било там, но твърдят, че това е естествено образувание. Немалко търсачи на съкровища на Дъбовия остров претендират в резултат от своите прилежни разкопки, предприемани в продължение на повече от 100 години, че действително е имало запълнена шахта, достигаща дълбоко в земята. Можем да сме сигурни отвъд всякакво съмнение, че е съществувала оригинална кръгла конструкция.
Монети
Монетите, открити през 1956 г., са проверени и са счетени за автентични.
Един от двата предмета, открити по време на първия сезон на телевизионното шоу за Дъбовия остров през 2014 г. е медна испанска монета. Ако не е била поставена там за целите на „риалити“ шоуто, то тя е автентичен артефакт. Испански монети обаче са били широко използвани на тази територия късно през 18 век, така че не е изненадващо откриването на такава монета в този район.
Кокосови нишки/черупки
Другият артефакт, открит по време на телевизионното шоу, са кокосови нишки. Такива са намирани и при предходни начинания. Кокосовите нишки не се срещат в Нова Скотия; най-близко растящите се намират на около 1400 мили. Но те са били използвани за опаковане на стоки на корабите по онова време и търговските съдове интензивно са упражнявали занаята си по тези места в Атлантика (в тукашните води има 400 корабокрушения). Подобни нишки са открити и на Самурения остров на 190 мили оттук.
Изкуственият плаж в залива на Смит
Дори скептиците признават, че е имало пет отводнителни канала (направени от човека); тоест – те признават, че е имало изкуствен плаж.
Скептиците казват, че може да е направен за солници – като са използвани техники, подходящи при по-студен климат. Привържениците на теорията за съкровището твърдят, че така са направени тунели, отвеждащи водата до ямата, за да бъде наводнена при всеки опит да се прокопае по-надолу от определено ниво (около 114 инча14). Някои от експедициите на острова претендират, че са установили части от такива тунели, но никоя от тях не е била в състояние да открие и картира целите тунели от плажа до ямата.
Испански ножици
Ножици от ковано желязо са открити в Залива на Смит през 1967 г. под това, което се счита за направена от човека заливна система. Идентифицирани са от Смитсониън като типично испано-американско производство от първата половина на 19 век.
Пергамент
Парче от пергамент от овча кожа с диаметър 1 см е открито на дълбочина 45 метра. На него има една или две букви – предполагаемо Vi или ri, или W или Z. Спомнете си, че в данните на BD се споменава пергамент.
Още четири RV проекта
Отделям по-малко място на останалите четири проекта поради няколко причини.
Данните в два от проектите (на групите Sirius и Phoenix), които прилагат контролирано дистанционно наблюдение са с по-слаб фокус в сравнение с проекта на TDI, въпреки че е използван същият метод.
Що се отнася до проектите на групата Dojo, има два метода на дистанционно наблюдение. Първият е демонстриран в горните сесии и представлява разклонение на CRV. Това е силно структуриран метод, който дава изобилни вербални и графични данни. Другият основен метод е „прост“ или „естествен“ – използван е в началото на експериментите в Станфордския изследователски институт, където са извършени първоначалните изследвания върху дистанционното наблюдение; този метод все още се използва в лабораторни експерименти, както и от практикуващи RV, каквито са много от участниците в групата Dojo. Този метод включва рисунки, но в сесиите по „ямата за пари“ има много малко такива. Освен това данните са доста разсеяни (като се има предвид, че са работили 17 вюъри), а аз не познавам нито вюърите, нито техния стил на работа.
С оглед на това, има някои взаимно подкрепящи се данни във всички четири проекта, основно около самата шахта/яма. Преди да погледнем таблицата с данни и съотношения, ще цитирам изцяло сесиите на един от вюърите от групата Dojo. Неговата работа получи доста положителни коментари от други участници в проекта. Отбелязал съм с тъмен шрифт някои от думите (не всички), които силно напомнят целта. Други отделни думи също може да са приложими, докато трети са неизвестни (например температура).
Вюър JS26 (2005 г.):
Сесия 1: Кръгъл, твърд, метален, жълт / Сняг, нарязан бял материал / подобен на сняг, на снежинки, кафяв / стърготини / метална примка / червен лъскав материал / сив матов цвят / остър / множество от тези кръгове в редица, червено кафяв ръждив цвят / плоска връзка / тръбопровод, пара / L – образен нагоре / сив и плосък / бетон / твърд и дълъг / червено кафяв метален предмет / квадратен по форма / решетки, дръжки и тръби / прозорец с пара или скреж по повърхността, трябва да се избърше за по-добра видимост / дървета наблизо, чакълест, бетонен, каменен / бордюр, стъпало / открита жилищна публична площ / редица от дървета бяло очертани / кафяв камък за строеж / синьо небе, възвишение, покрито с трева, леко повдигнато / множество пръчки в редица / игриво лежерно отношение, също като в училище / Показват лъскав нов предмет, който блести/ дървета, счупени крайници / студ / пара / сега обграден от дървета / това е гора / но зимно време, няма листа / дълга ивица от разклонени гъсталаци.
Сесия 2: метална рамка, съдържаща стъкло, която се плъзга хоризонтално, напомня ми мотриса в метро / Малка метална стая, около 8/5 фута, тъмна, правоъгълна, дупка /светлина/ светлинен решетъчен ефект върху пода, светлина, която се филтрира под стената / тънки цилиндрични колела под структурата / цилиндричен тунел, ъгловата редица от стърчащи структури, вода/под земята.
Сесия 3: текстурата е дупчеста и зърнеста, малки петнисти бучки много подобни на коралови или пясъчни монети / светли на цвят, отразяват светлината / металически вкус, горчив и остър, груб, хапещ / големи буци или купчини или хълмове, едната е по-голяма от съседната на нея, намира се по-надалеч в дистанция/ кръгла повърхност, с кратери, като белези от шарка, АОЛ луна / тъмен, прашен, светлина отгоре, прах се просмуква надолу, тъмнина наоколо, изображение на падащ прах, от светлина / отгоре, чувства се отвътре, подобно на пещера / риене с лопата, звук от копаене, пръст, купчина, движение навътре и навън / твърд като скала, скупчен, натрупан, мирис на корал, на стара скала и пръст, частици във въздуха, струпват се, пълнят ноздрите / отдалечаваща се арка, много силен звънящ шум, пулсиращ / зърнеста скала на множество буци, скупчен на високо, назъбен, на дупки, открит, затворен, кафяв, черен, тънък / форма на открита скала, грубо очертана, открита дупка в средата, скални образувания / оформена от вятъра дъговидна скала?, някои скали/камъни са плоски, с первази / шум от машина и силни вибрации, удар / подобен на боя мирис / две цилиндрични дъговидни структури до една по-къса над тях, голяма и дълга планинска структура / далеч назад / кръгъл предмет, излъчващи части от центъра / студено бяло / мирис на азбест, прах, запушване / силно бучене на двигател, тежко, грубо / студен и гладък като лед / метал/скала, стъкло, тъмен гладък интериор / облаци прах / малки дупки, в които можеш да мушнеш пръст, или обли хлътвания/ лек вятър, и шум от пропукване, подобен на гръмотевица или чупене на клон на дърво / кръгъл стесняващ се хоризонтален купол, множество вертикални структури отзад, влачене/хлъзгане / силно тревиста текстура, гладка, след това АОЛ огромна скалиста пукнатина / някак лъскаво, изглежда сякаш нещо е добавено или слепено заедно, като компоненти във фабрика, дълго, заоблен край, поставя се накрайник / частици/звук на вятър, както когато вали сняг, силно приглушен / два различни вида твърда текстура, едната е решетеста и мрежеста, другата дебела, твърда и гладка, една до друга. / виждам пръстени и заравнена кръгла облицована част, разположена върху голяма кръгла структура (пръстени) / структура от пръст и вид могила, колона, която се накланя на върха, виждам дете, което седи в пръстта/поддръжка/фабрика/атмосфера като в ремонтна работилница, инструменти, горещ метал / вид машина, решетка във въздуха / тънка жица, звук като от повдигащ крик или конвейер / миризма на ферментирала бира! / бели жлебове, черно, кафяво, бяло, сиво / усещане за нещо ледено студено, но има слънчева светлина / висока квадратна структура, наблюдавана отдолу, стесняваща се отзад / плоски, прозрачни, високи, леко стърчащи вертикални разделители / силен контраст отдолу / изкоп отдолу / основна мисъл ревизия и строителен план / мухъл, стар, хартиен / като влажна тъмница или мазе / усещане за светлина в края на тунела, спирален, биологичен дизайн, перваз и изкоп, идея за ревизия / висока повдигната структура, с отразяваща фасада, мисли за пътуване/поддръжка, канал.
Както виждате, в тази забележителна сесия има доста думи и фрази, които кореспондират с данните, извлечени от вюърите в другите проекти, и които сочат към определени аспекти от „ямата за пари“.
За да придобиете представа за данните от шестте проекта, направил съм таблица с три общи категории: „човешки същества“, „ямата за пари“ и „други“. Шестте отделни проекта са обозначени с различен цвят.
Има много повече кръстосани съответствия за „ямата с парите“, отколкото за хората, които присъстват на мястото. Споменават се много различни хора. Някои от сесиите сочат към група, съставена вероятно изцяло от мъже, които предприемат копаенето и изграждането на конструкцията, а други – не.
Що се отнася до „ямата за пари“ обаче, има множество данни, насочващи към кръг, като масово се споменава за дупка: копаене, пробиване, проникване, тунел, минна шахта и т.н.
Няма много сходни данни относно целта на проекта, въпреки че има ясно изразена цел в проектите на групата Dojo и загатната такава в няколко от останалите.
Смятам да спра дотук. Има океан от щури предположения относно Дъбовия остров и ямата, но солидните доказателства под формата на артефакти, освен централната шахта, са твърде малко. Вюърите дават някои проницателни, подтикващи към размисъл данни. Както беше споменато в началото, тази статия е предназначена да направи начален преглед на няколко различни опита да се наблюдава дистанционно една обща цел, като се използват различни методи. Тя няма за цел да представи окончателни изводи за това какво настоящите RV данни ни казват. Надявам се да послужи добре на начинаещите в тази област. И може би да даде насока и предизвикателство за втория сезон на риалити шоуто „Проклятието на Дъбовия остров“.
- ^ Уилям Кид (1645 – 1701г.) e един от най-известните шотландски пирати.
- ^ Такс мастър е единственият човек от екипа, който знае върху каква цел ще работят вюърите, тъй като той подготвя заданията. Вюърите получават от него единствено координатите на целта, имащи следния формат: [7515/9005] – бел. RV Insights.
- ^ Едно практическо правило, извлечено след години обширен анализ, твърди, че около една трета от дескрипторите в една сесия пасват на около една трета от описанието на коя да е цел (Edwin C. May, Ph.D., “Anomalous Cognition: Two Protocols for Data Collection and Analysis”).
- ^ Същият казус се коментира и в интервюто на Яна Роге пред Джефри Мишлов, което можете да прочетете тук.
- ^ В допълнение към обозначението на целта, наречено TRN (Target Reference Number – референтен номер на целта), групата TDS използват псевдо-думи като Ranu и Clof да я обозначат. Тези думи са случайни и биха могли да маркират каквато и да е част от целта. Един стандартен референтен номер би изглеждал така: 8324-9910. Това е всичко, което се казва на вюъра относно целта.
- ^ TransDimensional Systems (TDS) е успешна група за дистанционно наблюдение, която съществува от 1997 до 2003 г.
- ^ От англ. frontloaded – в терминологията на RV това понятие обозначава, че конкретният вюър е имал предварителна информация по каква цел работи.
- ^ Групите Phoenix and Sirius Yahoo са предшественици на Aurora Remote Viewing Group.
- ^ „Заключава“ тук може би означава „AOL“ – аналитично наслагване. Това е израз, обикновено съществително или комбинация със съществително, което назовава целта или част от нея. Такива съществителни обикновено са неправилни; вюърите се справят по-добре, когато се придържат към описателните думи. Рисунките са друго нещо. Може да се твърди, и аз твърдя, че AOL-ът не е аналитичен, и вероятно не е и наслагване, но засега това е стандартният термин. – бел.авт.
- ^ Около 30 метра – бел. RV Insights.
- ^ 3 метра – бел. RV Insights.
- ^ 152 метра – бел. RV Insights.
- ^ Оригиналната „яма за пари“ е била само около 7 фута (2,13 м) в диаметър. Това не би позволило използването на голямо приспособление, което да спуска и издига работници и материали. Въпреки това, би могло да се прибегне до въжета и лебедка, каквито са били използвани по онова време. Местни легенди твърдят, че въже и лебедка са били наистина окачени на дърво над кръглата хлътнатина – бел.авт.
- ^ 2,9 метра – бел. RV Insights.