Като метод за извличане на информация, дистанционното наблюдение (Remote Viewing, RV) винаги е било във фокуса на вниманието и е предизвиквало интереса на всички прогресивно мислещи хора. То има богата история от приложения на правителствено, корпоративно и индивидуално ниво.
Методът е създаден в началото на 70-те години на миналия век в Станфордския институт1 в САЩ и първоначално е част от научни изследвания и експерименти в рамките на института. Когато обаче се виждат неопровержимите доказателства, че с него се добива напълно достоверна информация за всякакви цели, се интегрира на правителствено ниво – като част от шпионски програми на ЦРУ и армията на САЩ. Именно в армията дистанционното наблюдение се доразвива и придобива фо́рмата, която се използва и днес. Впоследствие методът се разсекретява и навлиза широко за цивилна употреба. От неговите възможности започват да се възползват както отделни индивиди, така и корпоративният сектор.
Как дистанционното наблюдение може да подпомогне бизнеса
Дистанционното наблюдение е метод, който се справя изключително добре при описанието на хора, места, идеи, процеси и събития. Това се постига чрез използване на структуриран, систематичен и стандартизиран протокол от обучени в техниката хора, наречени вюъри.
RV може да бъде в помощ на бизнеса в двете основни и много важни посоки: стратегическия избор на цели и курса за тяхното постигане. Те са обвързани и варират според нивото на развитие на дадена компания и динамиката на пазара, на който оперира тя. С практическите приложения на дистанционното наблюдение на европейски пазари като Германия и Швейцария можете да се запознаете от това интервю с Яна Роге и от примерите на д-р Вили де Майер.
Съвременният пазар е динамичен и непрекъснато се развива, което от своя страна допълнително затруднява способността на компаниите да се адаптират бързо и гъвкаво. Дистанционното наблюдение може да предостави ключови детайли за бъдещите събития, от които фирмите да се възползват стратегически. От тази гледна точка RV предоставя съществено конкурентно предимство.
RV в помощ на стартиращи и малки компании
Успешните стартъпи имат продукт или услуга, които осигуряват нова стойност на потребителя или дават по-голяма такава в сравнение със съществуващите решения. Чрез дистанционното наблюдение могат да бъдат извлечени данни:
· кой е оптималният продукт за стартиращата компания, който ще донесе най-голям приход;
· на какви характеристики трябва да отговаря иновативният продукт или услуга, за да се възприеме най-добре от пазара;
· коя е най-добрата целева аудитория (таргет група) за продукта/услугата, от която биха се реализирали най-много продажби;
· кои са най-ефективните канали, по които да стигнем до потребителите;
· кои са най-добрите източници и начини за финансиране на начинанието;
· кои разходи могат да бъдат оптимизирани най-ефективно;
· колко голям е оптималният екип и какво да очакваме от конкретни хора в него;
· кои рискове си струва да поемем и кои – не.
Списъкът не е изчерпателен и всяка подточка може да бъде детайлизирана в зависимост от необходимостта във всеки един конкретен случай.
RV в подкрепа на утвърдените фирми
В зависимост от нивото на развитие на дадена компания, едно от най-важните неща за нея е да избере най-успешната линия на развитие на своите продукти и услуги, така че да си гарантира успех. Освен в тази посока, дистанционното наблюдение може да бъде полезно, за да се извлекат данни в широк кръг други области:
· в кои продукти и/или услуги да се фокусираме и кои е по-добре да спрем;
· как да оптимизираме водещия си продукт;
· кой е оптималният начин да развием клиентските групи;
· кой е най-ефективният канал за реклама;
· как да развием лоялен екип от професионалисти и как да ги задържим;
· как да оптимизираме структурата на компанията и разходите;
· в каква насока да търсим иновации;
· коя инвестиция ще ни донесе най-голяма печалба.
За големите компании е важно не само да останат на върха, но и да търсят възможности за развитие и растеж. Намирането на начините за успех дори в трудните времена може да бъде предизвикателство, но не е невъзможно. RV може да е чудесен начин да имате утрешната информация днес и да вземете най-адекватните решения. Преди да поставите началото на нова кампания за бизнеса си, допитайте се до професионални вюъри. Често дори една RV сесия2 върху даден въпрос може да ви спести много средства и време.
Какъв трябва да бъде новият продукт, за да бъде успешен, кои са оптималните канали за неговата реализация, какви рискове има и как да бъдат избегнати – това са малка част от въпросите, на които може да се получи отговор чрез метода на дистанционното наблюдение. Въпросите могат да се специфицират според конкретния казус във всяка фирма.
Как RV Insights може да помогне на вашия бизнес?
Ние консултираме компании от всяка сфера на бизнеса, за да им помогнем да постигнат целите си чрез информацията, добита по метода на дистанционното наблюдение.
Заедно с вас ще формулираме най-неотложните въпроси за вашата фирма и ще преценим как да подходим – с няколко еднократни сесии или с разгръщане на мащабен проект, така че това да отговори на вашите бюджети и цели. Казусите за решаване могат да бъдат в изброените по-горе посоки или нещо напълно различно и специфично за вашия случай.
Екипът от професионални вюъри в RV Insights ще работи в договорените срокове, за да ви представи данните и техния анализ в пълен обем.
Защо да се доверите на RV Insights?
Екипът на RV Insights включва хора, които се занимават с дистанционно наблюдение от 2012 г. В страната няма друг RV екип с толкова много опит и дългогодишна практика по най-разнообразни проекти. Нашият ментор Стефан Стефанов е първият и единствен българин, които през 2008 г. минава професионално обучение в метода при един от най-елитните инструктори в света и участник в оригиналната програма в армията на САЩ майор Ед Деймс. През годините работим рамо до рамо със Стефан по различни практически и енигматични цели.
В екипа ни има хора с над 20 години опит в корпоративния бизнес, които не само владеят RV протокола на професионално ниво, но и могат да направят прочит на добитите данни в техния контекст от гледна точка на бизнес средата в България.
Искате ли да разберете как RV може да помогне конкретно на вашия бизнес? Свържете се с нас! Светът, в който живеем, се движи много бързо. Не губете време – използвайте RV като конкурентно предимство още днес!
- ^ Stanford research institute (SRI), сега известен като SRI International, е американски научноизследователски институт с нестопанска цел. Основан е през 1946 г. от попечителите на Станфордския университет като център за иновации в подкрепа на икономическото развитие в Калифорния. Сътрудничи си много тясно с американското правителство и индустрията. В началото на 70-те години на 20 век в SRI започват първите изследвания, свързани с RV.
- ^ Сесия наричаме еднократната работа на даден вюър по конкретен казус. Една сесия има обичайна продължителност от около 45 мин или до над 1 час, когато се правят и допълнителни изследвания.